Cvičením Body & Mind (= tělo a mysl) se učíme vnímat především své vlastní tělo (svaly), současně i správně ovládat náš pohybový aparát (symetrii, polohu kloubů) a v každém našem pohybu dobře dýchat.

Soustředíme se na efektivní zapojení svalů hlubokého stabilizačního systému páteře (tzv. hlubokého středu: hlubokých svalů břicha, svalů okolo páteře a svalů pánevního dna) a tím své tělo nejen zpevňujeme, tvarujeme a zlepšujeme jeho pohyblivost a pružnost, ale především tvoříme základnu pro správné nastavení naší páteře a zdravé držení těla při běžných činnostech v našem životě. Zároveň si ve svém těle cvičením budujeme sílu a větší odolnost vůči případným úrazům.

Mé lekce Body and Mind

Cvičební hodina začíná 10-ti minutovým zahřátím, poté následují pasáže core training (posilování středu těla) i ostatních partií těla, doplněné vhodným strečinkem (protažením) namáhaných svalových skupin. Posledních 10minut nás čeká závěrečná relaxace a uvolnění. Lekce Body and Mind sestavuji ze cviků bez pomůcek (často používám původní cviky pilates), střídavě a ráda je často doplňuji o cvičení

  • s latex. posilovacím pásem Thera-band
  • s gymbalonem
  • s overbally
  • s míči Maxafe 40
  • v menší skupině i s pěnovými válci Togu či s balanční  pomůckou Bosu

Pokud se série cviků a pohybů provádí správně, dostaví se pozitivní účinky spočívající v harmonické spolupráci mezi naší myslí a naším tělem, což postupně vede i ke správnému držení našeho těla a celkovému pocitu zdraví a vitality!

Cvičení je podkresleno pomalou relaxační hudbou. Cvičí se téměř celou cvičební hodinu na podložce – je vhodné a zdravé cviky body & mind provádět bez obuvi, kdy vnímáme každý svůj pohyb (především pohyb svých nohou, chodidel)  co nejcitlivěji. Pokud cvičení bez obuvi je pro někoho nepříjemné, lze cvičit samozřejmě  v obuvi, nejlépe však s měkkou podrážkou.

Vedu skupinové lekce Body and Mind. Bližší informace najdete zde.